5 manieren waarop je volgende hotelverblijf anders kan zijn

5 manieren waarop je volgende hotelverblijf anders kan zijn

Aangezien hotels over de hele wereld hun deuren weer geopend hebben voor gasten, kunnen we enkele grote veranderingen in de gastervaring verwachten. Ten eerste hebben gezondheids- en veiligheidsmaatregelen de hoogste prioriteit gekregen, waarbij veel hoteliers nieuwe initiatieven hebben gelanceerd voor meer hygiëne. Hier vijf manieren waarop je volgende hotelverblijf er anders uit zou kunnen zien:

Lees ook: Zo reis je stressvrij met het gezin

1. Nieuwe hygiënestandaarden voor ruimtes

De kamers zullen schoner worden. Veel hotels hebben een grondige reiniging geïntroduceerd als een verplichte routine voor elke keer dat een gast uitcheckt. Om het risico van verspreiding via objecten of oppervlakken te verkleinen, hebben sommige hotels ervoor gekozen hun minibars te vergrendelen of te verwijderen, en papieren voorzieningen zoals pen, papier, telefoonboeken of roomservicemenu’s weg te halen, die digitaal of op verzoek worden verstrekt.

2. Contactloos verblijf

De pandemie heeft de acceptatie van digitale kamersleutels, inchecken en contactloze betalingsoplossingen in hotels enorm versneld. Afgezien van het verminderen van het risico van verspreiding in elk pand, stelt de acceptatie van deze digitale oplossingen gasten in staat hun hele verblijf op hun mobiele apparaten te beheren.

3. Schonere en stillere openbare ruimtes

In overeenstemming met het beleid van lokale autoriteiten om afstand te nemen, hebben hotelketens ook bewuste pogingen gedaan om gebieden met veel verkeer te identificeren en vaker grondige reiniging van openbare ruimtes uit te voeren met behulp van desinfectie technologieën zoals elektrostatische sproeiers of ultraviolet licht. Zwembaden, spa’s en fitnessfaciliteiten zullen ook meer geplande sluitingen hebben voor regelmatige schoonmaak, en mogelijk een limiet voor het aantal gasten dat tegelijkertijd is toegestaan.

4. Voedselveiligheid

In plaats van de gebruikelijke buffetopstelling, is er nu meer op bestelling gemaakt eten en afhaalopties te zien. Meubilair kan ook minder zijn of zijn verplaatst om in overeenstemming te zijn met maatregelen voor veilige afstand, en afgezien van het dragen van mondkapjes en handschoenen, wordt het personeel opgeleid om verbeterde operationele en veiligheidsprocedures te volgen bij het bedienen van gasten.

Als gasten er de voorkeur aan geven om in hun kamer te dineren, hebben sommige hotels een ‘knock-and-go’-service, waar het personeel roomservicebestellingen aan de deur bezorgt en gasten op de hoogte stelt door aan te bellen of aan te kloppen.

Lees ook: Tips voor de eerste keer op cruise vakantie

5. Ontsmettingskits en beschermingsmiddelen

Om de gezondheid en veiligheid van alle gasten en personeel te garanderen, hebben hotels nieuw beleid voor gasteninteracties geïmplementeerd. Sommige hotels hebben bijvoorbeeld nieuwe maatregelen voor contact met gasten geïntroduceerd, waaronder de levering van individuele ontsmettingsmiddelen, doekjes en mondkapjes, naast temperatuurmeetmethoden, ontsmettingsmatten bij de ingangen van hotels en scheidingswanden bij balies. Sommige hotels bieden hun personeel ook persoonlijke beschermingsmiddelen aan zodat ze gasten in de directe omgeving blijven bedienen.